Kundservice

Hör av dig till oss
Vi hjälper dig med alla frågor som berör våra produkter och tjänster, som avtal, fakturor och aktuella priser. När du kontaktar oss garanterar vi dig ett snabbt och proffsigt bemötande. Ha gärna ditt kundnummer till hands när du kontaktar oss, så kan vi hjälpa dig ännu snabbare.

 

Du kan kontakta oss på följande sätt:

– över telefon
– via mail
– eller besök vårt kontor på Södra Strömgatan 6 i centrala Alingsås.

Hur gör jag när jag har autogiro och ska byta bank?

Du behöver först säga upp ditt gamla autogiro via din bank.
Efter att detta är gjort så ansöker du om nytt autogiro via din bank, eller kontaktar vår kundservice om du hellre önskar få en autogiroansökan på papper utskickad till dig.
Mejla då till kundservice@alingsasenergi.se

Hur gör jag om jag har e-faktura och ska byta bank?

Du avanmäler e-faktura via din aktuella bank.
Sedan gör du en ny anmälan om e-faktura via din nya bank.

Hur loggar jag in på Mina Sidor?

Du kan enkelt logga in med Mobilt Bank-id.

Det går även att logga in med kundnummer och lösenord

Om det är första gången du ska logga in måste du först registrera din e-postadress.

Sedan skickas ett tillfälligt lösenord till din e-postadress, som du själv enkelt kan ändra inne på Mina Sidor.

Hur mycket har jag betalat för min el under senaste året?

Du kan få fram din årskostnad genom att logga in på Mina Sidor där du kan se alla fakturor som skickats till dig.