Felanmälan
Vi strävar alltid efter att våra tjänster ska fungera till 100%. Skulle det ändå vara något som går snett vill vi gärna att du talar om det för oss.
Glöm inte att lämna ett telefonnummer där vi kan nå dig på dagtid!
Akuta fel på el eller fjärrvärme
Om du skulle drabbas av driftstörning på el eller fjärrvärme, gör först en egenkontroll av anläggningen . Kvarstår felet efter dessa kontroller, så kan du dygnet runt kontakta vår felanmälan på 0322 – 617 617. Under kontorstid väljer du tonval 4, utanför kontorstid tonval 1. Utanför kontorstid svarar Tempest Security vid felanmälan.
Vid icke akuta fel kan du fylla i vår felanmälningsblankett nedan, så kontaktar vi dig så fort som möjligt. Dessa felanmälningar hanteras endast under kontorstid.
Felanmälan på gatubelysningen
Alingsås Energi ansvarar för gatubelysningen inom Alingsås tätort, Hemsjö, Ingared och Västra Bodarna
Se kartan nedan! Du kan felanmäla gatubelysningen i dessa områden här
När det gäller gatubelysning i Gräfsnäs, Sollebrunn, Stora Mellby och Magra vänder du dig till Bjärke Energi.
Fel på bredband, IP-telefoni eller IP-TV via det öppna stadsnätet
Ring den tjänsteleverantör som du har valt. De felsöker och skulle det visa sig att något är fel i vårt nät så kontaktar de berörd personal.
Reklamation och skadestånd
Om du vill framföra ett klagomål eller om du har ett ersättningskrav kan du hitta mer information här.
Felanmälan
Här kan du bara felanmäla ärenden som inte är brådskande, dessa ärenden hanteras endast under kontorstid. Akuta ärenden se ovan.