Vi har en del kunder, med pappersfaktura som skickas i postgången, som hört av sig till oss och inte har fått sin elfaktura för december månad. Elfakturorna skapades och skickades ut till kunderna den 10/1.
Om du inte fått din faktura levererad i postgången så kan du alltid se din faktura och dess betalningsstatus via Mina Sidor på vår hemsida, där läggs alla dina fakturor så fort de skapas i vårt system.
Du loggar enkelt in med mobilt bankID knutet till det personnummer som är registrerad kund hos oss, eller genom att skapa en inloggning via länken ”Ny kund eller har du glömt ditt lösenord”: minasidor.alingsasenergi.se/
Vi rekommenderar våra kunder att ha någon form av elektronisk leverans på sin faktura, för att undvika risken att ha pappersfaktura som kan försvinna i postgången. Vi erbjuder leveranssätten e-mailfaktura eller e-faktura.
Du kan även välja att ha betalningsform autogiro, då dras pengarna automatiskt på förfallodatum så länge det finns täckning på kontot. Du kan läsa mer om de elektroniska leveranssätt och betalningssätt som vi erbjuder, samt hur du beställer de olika leveransalternativen, här: https://www.alingsasenergi.se/kundservice/faktura-och-betalning/