Hoppa till huvudinnehåll

Vanliga frågor - Renhållning

Du kan själv logga in på Mina Sidor för att se ditt soptömningsschema. Skulle ditt schema inte finnas där, ber vi dig istället att kontakta Driftledningen på avfallsavdelningen på 0322 -61 70 80 eller maila till avfall [at] alingsas [dot] se för att få information om tömningsdagar på din adress. 

Ibland blir tömningen försenad av andra anledningar än helgdagar. Sopbilen kan gå sönder, chaufförer kan bli sjuka osv. Låt kärlen stå kvar tills de tömts. Kontakta driftledningen för att anmäla utebliven tömning om det dröjer mer än en dag. Du når de på 0322-61 70 80,  vardagar 08.00 - 15.00.

Övrig tid kan du skicka e-post till avfall [at] alingsas [dot] se.

Kontakta Kundservice för att få information om de olika tömningsintervall som ni har möjlighet att välja på. Du når oss på 0322-617 617 eller kundservice [at] alingsasenergi [dot] se

Du kan också kontakta Driftledningen på Tekniska Förvaltningen. Du når de på 0322-61 70 80, vardagar 08.00–15.00. Övrig tid kan du skicka e-post till avfall [at] alingsas [dot] se.

Du hittar ansökan på Alingsås Kommuns hemsida.  Fyll i alla uppgifter och skicka den sedan till Miljöskyddsnämnden, adressen står angiven längst ned på ansökningsblanketten.

För att få uppehåll i soptömningen måste du ansöka om dispens. Blanketter finns på Alingsås Kommuns hemsida. Du kan också kontakta Driftledningen på Tekniska Förvaltningen, du når de på 0322-61 70 80, vardagar 08.00–15.00. Övrig tid kan du skicka e-post till avfall [at] alingsas [dot] se