Hoppa till huvudinnehåll

Vanliga frågor - Bredband

Det kan du undersöka genom att gå in på beställningsportalen Q-market och skriva in din adress i sökfältet. Om den finns med kan du beställa tjänster från en leverantör direkt!

Om din adress saknas på beställningsportalen finns följande alternativ:

  • Bor du i en hyresrätt, bostadrätt eller samfällighet kan du fråga din hyresvärd/fastighetsägare/förening om de har byggt ett fastighetsnät för fiber.
  • Du kan också ringa till vår Kundservice på 0322-617 617 eller maila kundservice [at] alingsasenergi [dot] se. Vi skickar då en teknisk förfrågan till vår nätavdelning och du får ett besked inom 10 arbetsdagar.

Ni anger vilken tjänst ni är intresserad av i ett kontaktformulär som ni hittar här . Ni kan också ringa till vår marknadsavdelning på tel: 0322-617 617 eller maila oss på kundservice [at] alingsasenergi [dot] se.

När vi har tagit emot ert önskemål kontrollerar vi leveransmöjligheterna till din bostad och återkopplar till er inom 10 arbetsdagar.

Om du har en fiberanslutning fram till din bostad beställer du tjänster via Q-market.

Om du inte kommer igång trots att du lagt en beställning hänvisar vi dig till den tjänsteleverantör du har valt.

Telefonnummer finns på Q-market. 

Om ni har tillgång till det öppna stadsnätet beror kostnaden på val av leverantör och tjänst, läs mer på beställningsportalen Q-market.

Du skall göra en felanmälan direkt till den tjänsteleverantör som du har valt.