Hoppa till huvudinnehåll

Ska du flytta?

Här kan du enkelt och smidigt anmäla såväl in- som avflyttning gällande el, fjärrvärme, renhållning samt vatten och avlopp. Anmäl flytt senast 14 dagar i förväg för att allt ska gå smidigt.
Här finns en smart checklista som hjälper dig i flyttbestyren.

Anmäl din flytt via vårt formulär för avflyttning eller inflyttning.

Dessa uppgifter behöver ditt elnätsföretag:

  • personnummer
  • namn, adress och telefonnummer
  • den dag då elleveransen ska starta/upphöra
  • ev. lägenhetsnummer
  • uppgifter om vem som bodde i bostaden före dig alternativt flyttar in efter dig (gäller alltid om du är fastighetsägare) och anläggnings id - om du känner till det

-Vid utflyttning meddela alltid din nya adress. Vi behöver den för att skicka slutfakturan till dig.

-Säg upp elavtal på den befintliga adressen.

-Teckna nytt elavtal på din nya adress.

Dessa uppgifter behöver ditt elhandelsföretag:

  • personnummer
  • namn, adress och telefonnummer
  • den dag då elleveransen ska starta
  • anläggnings-id och områdes-id

-Om du som nyinflyttad inte gör något aktivt val av elleverantör så blir Alingsås Energi AB din anvisade leverantör och du erhåller då ett anvisningspris. Önskar du däremot teckna ett mer fördelaktigt avtalspris kan   du fylla i det avtalsförslag som skickas ut till sig ca 1 - 2 veckor efter inflyttningsdatum. 

-Kom ihåg att det måste vara samma person som står för elnätsfakturan som tecknar elavtalet.

Mer information om våra olika avtalsformer hittar du under rubriken Välj ett elavtal.

Skulle du behöva hjälp med din flyttanmälan, kontakta Kundservice på 0322 -617 617 eller via mail kundservice [at] alingsasenergi [dot] se så hjälper vi till.